Prima aplicație online de Securitatea și Sănătatea în Muncă
7 august 2017
Exercițiile de intervenție și evacuare.
17 octombrie 2017
Vezi tot

Sfaturi utile în alegerea unui serviciu extern SSM/ PSI

Sfaturi utile în alegerea unui serviciu extern SSM/ PSI. În alegerea dumneavoastră trebuie să țineți cont de Legalitate, Preț, Tipul ofertei, Negocierea și Derularea contractului.

Contractarea unui serviciu extern de SSM poate fi dificilă dacă nu ați mai lucrat până acum în acest fel.

 

          Legalitate

Imediat după cererea de ofertă și ofertarea din partea seviciului extern, acesta trebuie verificat dacă este abilitat de către Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, verificarea se face pe județe.

          Prețuri

Valoarea financiară a contractului este importantă, astfel e bine să alegeți o firma în plaja medie de preț, dacă sortați căutarea după cel mai mic preț riscați să contractați o firmă mică sau nouă care încearcă să își facă loc pe piață și nu are experiență, rezultând în servicii de slabă calitate. Dacă alegeți o firmă peste medie, atunci trebuie să vă asigurați că în valoarea contractului aveți acoperite toate cheltuielile necesare cum ar fi: birotică, deplasări, acoperire amenzi daca este cazul, etc. Trebuie avut în vedere că dacă nu sunt prevăzute aceste cheltuieli ca gratuități atunci pot apărea diferite cheltuieli cum ar fi: fisele SSM/ PSI, afișe, intermediere medicina muncii sau PRAM, intermediere achiziții echipamente de protecție, reprezentare la controale, întocmire dosare, întocmire documentație în cazul accidentelor de muncă, diurne la deplasări în alte zone, etc.

          Tipuri de oferte

În acest domeniu exista mai multe tipuri de ofertări printre care:

Dosare SSM/SU contra cost urmate de un abonament lunar, mergând pe acest tip de contractare aveți o minimă siguranță că dosarele SSM/ SU nu sunt doar niște copy/paste ale altor dosare asemănătoare.

     Abonamentul tip încasare per/angajat pot fi util firmelor care în anumite sezoane nu desfășoară activitate sau este una minimă, astfel că în aceste perioade abonamentul scade, iar în perioada când există multă producție și mulți angajați, implicit valoarea abonamentului crește.

     Abonamentul tip global se adresează firmelor care nu au fluctuație de personal, avantajul este că prețul global nu se referă la un număr fix de personal ci poate fi atribuit unui numar între 5 și 10 persoane spre exemplu.

Serviciile externe care oferă dosarele SSM/SU gratuite și un preț mic pentru abonament ridică un semn de întrebare, având în vedere că exista cheltuile de resurse umane, birotică, deplasare, logistică, etc.

Ofertarea făcută fără alte întrebări sau informări din partea serviciului extern în prealabil, este o oferta neonestă. Pentru o ofertă corectă serviciul extern trebuie să cunoască anumite aspecte, cum ar fi numărul de angajați, funcțiile, domeniul de activitate, sedii și puncte de lucru secundare, dacă există documentație, etc.

          Negocierea    

     În timpul negocierii se pot pune diferite întrebări pentru a înțelege calitatea serviciilor, spre exemplu:

     Există abilitare din partea Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice? – Documentele întocmite de către o firmă fără abilitare vor fi declarate nule, firma dumneavoastră riscă amenzi foarte mari.

     La câte controale a participat ? – pentru că experiența vine odată cu controalele.

     La câte a primit amendă exclusiv din vina lor? – un răspuns sincer confirmă faptul că serviciul extern este  conștient de greșelile făcute și este în continuă învățare.

Dacă a avut accidente de muncă ?
Și cum le-a gestionat? – Accidentele de muncă se pot întampla firmelor care au sau nu au asigurată protecția muncii. Gestionarea corectă a unui accident de muncă duce la un alt nivel de experiență în acest domeniu.

     Câți experți sunt în serviciul extern ? – Cu cât mai mulți cu atât mai bine, pentru o consiliere între experti în cazuri exceptionale.

     Cine acoperă perioadele de concedii? – Avantajul unui serviciu extern este costul mai mic față de un angajat desemnat, dar și faptul că oferă servicii constant, adică fără concedii.

     Cum își găsește clienții? – Portofoliu este foarte important, însă un serviciu extern cu mulți clienți sau clienți mari, nu înseamnă neapărat calitate bună a serviciilor, recomandările din partea celorlalți clienți sau investirea în publicitate ar trebui să cântărească în alegerea pe care o faceți.

 

            Derulare contract

Pe toată perioada contractului, serviciul extern trebuie să colaboreze strâns cu o persoană din cadrul firmei dumneavoastră. Prezentarea inspectorilor SSM/SU doar ocazional sau la încasarea facturilor înseamna calitate slabă a serviciilor. Astfel puteți planifica împreună vizitele și activitățile pentru tot parcusul anului.

Completarea fișelor SSM/SU de către serviciul extern este un fals ajutor, poate chiar crea probleme în cazul unui control sau a unui accident de muncă, prin completarea fișelor de către serviciul extern, acesta va pune la risc de accidentare angajații astfel că în loc să îi instruiască acesta doar cere semnături iar angajații dumneavoastră nu cunosc riscurile la care sunt expuși, nu cunosc legislația etc, însă sunt servicii externe care justifică prețul nu prin calitate ci prin completarea fișelor SSM/ SU. Completarea fișelor SSM/SU se face de către conducătorul locului de muncă conform art. 91 si 96 din L319/2006, care le și semnează că a instruit, astfel se presupune că acesta știe ce scrie în fise. Insă daca fișele sunt completate de către serviciul extern, în timpul unui control sau după un accident de muncă conducatorul locului de muncă nu va sti ce scrie în fișele pe care le semnează.

Dacă serviciul extern vă preia după un alt serviciu extern sau după un lucrator desemnat angajat al dumneavoastră trebuie să vă asigurați că acesta va prelua și activ și pasiv, ca în cazul unui control sau accident de muncă să nu existe scuza că nu s-a ocupat cel de dinainte.

Serviciul extern profesionist la predarea documentației va prezenta ceea ce a întocmit, în cazul în care doar este adus dosarul spre semnare sau cu semne unde trebuie semnat, atunci nu cunoașteți conținutul acestui dosar și pot fi elemente lipsă iar în timpul unui control puteți lua amendă. De-asemenea trebuie să vă asigurați că dosarul este semnat de către serviciul extern, prin semnare acesta devine responsabil pentru documentele întocmite, ulterior putând fi tras la răspundere.

http://www.dobexpert.ro