Întrebări frecvente despre protecția muncii


Protecția muncii sau securitatea și sănătatea în muncă, poate fi un subiect amețitor. În cazul în care nu ești sigur dacă ai toate informațiile necesare pentru a crea un loc de muncă sigur, noi am pus la un loc întrebări și răspunsuri scurte și concise. Acestea au rolul de a te ajuta să înțelegi cerințele de bază, pe care orice afacere trebuie sa le ia în considerare în privința SSM (protecția muncii). În cele ce urmează vom răspunde unor întrebări frecvente despre protecția muncii.
Legislația SSM în vigoare mi se aplică?
Da, legislația protecției muncii (SSM) în vigoare, este aplicabilă tuturor tipurilor de afaceri indiferent de forma juridică a acestora, societate comerciala sau persoana fizica autorizată, inclusiv angajaților.
Cine administrează și aplică legislația SSM?
Legislația SSM în vigoare este aplicată și controlată de către Inspectoratul Teritorial de Muncă de care aparține societatea dumneavoastră.
Cum mă ajută inspectorii SSM de la Dobexpert?
Suntem bucuroși să vă oferim ajutorul de care aveți nevoie, pentru a oferi angajaților dumneavoastră un mediu de lucru sigur din punct de vedere SSM. Inspectăm cu regularitate locurile de muncă ale afacerii dumneavoastră și vă punem la dispoziție sfaturi specifice pentru a reduce riscul accidentelor de muncă. Cu ocazia oricărei inspecții, inspectorii Dobexpert vor face și un audit al documentației SSM. De asemenea, vă vom instrui în mod regulat angajații urmând ca la sfârșitul fiecărei instruiri să completăm fișele SSM. Inspectorii SSM de la Dobexpert vor pune în aplicare cerințele legislației SSM în vigoare.
Care este principala lege SSM?
Legea securității și sănătății în muncă publicată în Monitorul Oficial la data de 26 iulie 2006, cunoscută ca Legea 319/2006.
Care sunt pricipalele activtăți acoperite de legislație?
Dacă sunteți angajator, principalele cerințe sunt:
  • Furnizarea de echipamente individuale de protecție angajaților;
  • Asigurarea ca manipularea, depozitarea, transportarea și folosirea tuturor articolelor de muncă sau substanțelor este sigură;
  • Furnizarea adecvată de informare, instruire și supervizare în domeniul SSM pentru toți angajatei societății;
  • Păstrarea locului de muncă în bune condiții, inclusiv a scărilor, a pasajelor, a căilor de acces și a ieșirilor de urgență;
  • Asigurarea ca vizitatorii afacerii (clienți, parteneri de afaceri, etc) nu sunt supuși riscului de accidentare prin activitatea pe care o desfășurați. Angajații trebuie să fie conștienți atât de propria securitate și sănătate în muncă, cât și de cea a colegilor de muncă, a vizitatorilor sau a clienților. Dacă sunteți PFA (Persoana Fizică Autorizată) trebuie, de asemenea, să ai grijă atât de propria securitate și sănătate în muncă, cât și de cea a celor afectați de activitățile afacerii tale.
Unde se raportează un accident de muncă?
Accidentele de muncă se raportează la Inspectoratul Teritorial de Muncă în maximum 24 de ore de la producerea acestora. Neraportarea acestora la timp, constituie contravenție și atrage după sine sancțiuni.
Pornesc o afacere nouă – ce trebuie sa fac?
Trebuie să luați legătură cu noi cât mai repede posibil. Împreuna vom discuta un plan care să vă asigure tot necesarul în domeniul SSM. Vom fi bucuroși să vă vizităm pentru a vă oferi consultanța de care aveți nevoie.

Întrebări frecvente despre situații de urgență


Prevenirea și Stingerea Incendiilor – Situații de Urgență, poate fi un subiect amețitor. În cazul în care nu ești sigur dacă ai toate informațiile necesare pentru a crea un loc de muncă sigur, noi am pus la un loc întrebări și răspunsuri scurte și concise. Acestea au rolul de a te ajuta să înțelegi cerințele de bază, pe care orice afacere trebuie sa le ia în considerare în privința PSI-SU. În cele ce urmează vom răspunde unor întrebări frecvente despre prevenirea și stingerea incediilor – situații de urgență.
Ce înseamnă PSI-SU?
PSI-SU vine de la Prevenirea și Stingerea Incendiilor – Situații de Urgență.
Ce acoperă serviciul de PSI-SU?
Serviciul impune necesitățile oricărei firme, de la siguranța prizelor, la necesitatea stingătoarelor, întocmește documentația necesară, întocmește planul de evacuare, instruiește angajații.
De ce tip de stingătoare am nevoie?
În funcție de domeniul de activitate al societății dumneavoastră, compania noastră face un necesar tip de stingătoare, cel mai comun fiind P6 – pulbere 6kg. Alte tipuri de stingătoare sunt: cu apă, cu spumă chimică, cu spumă mecanică,cu gaz inert, cu praf și bioxid de carbon, cu substanțe chimice lichide.
De câte stingătoare am nevoie?
Tot în funcție de domeniul de activitate se face un necesar. Legea spune ca un stingător se folosește la 100 mp. Unde există riscuri mai mari de incendiu se folosesc mai multe stigătoare.
Unde se pune un stingător?
La orice loc de muncă stingătorul trebuie pus la maxim 20m de un posibil focar de incendiu.
Ce este o situație de urgență?
Prin situație de urgență la locul de muncă se înțelege: omor; atac armat; atentat; tâlhărie; tulburarea gravă a ordinii și liniștii publice; dezertare; evadare; trafic și consum de droguri; furt; accident de circulație soldat cu victime sau cu persoane blocate în autovehicule; explozie; electrocutare; cadere de la înălțime; surpare de teren; accident grav la metrou; accident de aviație; accident feroviar; probleme medicale grave; incendii; inundații.
Ce facem într-o situație de urgență?
Reguli de comportare în cazul producerii unei situații de urgență, pentru fiecare situație în parte, exista în setul de instrucțiuni, care se găsesc în documentația specifică PSI-SU.